Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Khamis, 10 Mei 2012

Ibu......Berdosakah aku???....Bertaubatlah Sayang.....



Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.






Remuknya hati ini. Ibu......berdosakah aku?.


Tolong jgn marahkan sall. Sall cuma ingin kongsi bersama-sama kawan2 semua dan jadikan lah ini satu peringatan kita semua.  Hampir lebih 10puluh kali sall ulang dan ulang tengok vedio ni. Setiap saat, setiap detik, setiap minit, air mata menitis, sebak didada bagaikan terbelah dan terhempas berkecai dibuatnya. Memang ada masalah besar yang sedang menimpa perasaan dan permikiran  ibu ini. Tanpa memikir panjang dan tanpa mempunyai iman didalam diri, inilah akibatnya.


Yang menjadi mangsa adalah anaknya sendiri. MasyaAllah, kuatnya semangat anak ini. Walaupun dipukul, disepak, dicubit, ditampar, dan sebagainya, anak ini tetap ingin mencapai ibunya dan anak ini ingin mengatakan sesuatu pada ibunya .

Ya..........,

Sall dapat bayangkan jika sall berada ditempat anak ini. Walaupun anak ini tidak pandai lagi berkata-kata, tapi sall pasti  anak ini telah menbisikkan sesuatu pada ibunya,

Jangan ibu...jangan ibu...jangan ibu...jangan ibu....jangan ibuuuu....(sambil anak ini menangis dan menahan kesakitan) meminta agar ibunya berhenti memukulnya.

Sakit ibu....sakit ibu....sakit ibu...sakit ibuuuu....... perbuatan syaitan yang sedang merasuk didalam jiwa ibunya.
Tapi sayangnya ibunya tidak dapat mendengar rayuan dan rintihan anaknya.


Ya Allah, aku bersyukur kerana engkau telah melindungi anak ini. Ya Allah, engkau berilah kekuatan dan keimanan pada ibu bayi ini. Mudah-mudahan ibu bayi ini menyesal diatas perbuatannya terhadap anak kandungnya sendiri.  Dan kita seorang manusia jgn 100% menyalahkan dan memaki hamun pada ibu bayi ini ye. Jom kita semua sama-sama doakan yang terbaik untuk mereka berdua ibu/anak ini.


Kepada semua, Sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun dan Allah menggemari Hambanya Bertaubat. Bertaubat lah dengan hati yang benar-benar ikhlas dan janganlah mengulangi perbuatan itu lagi.



Allahuakbar....Allahuakbar....Allahuakbar....Allahuakbar....





Tiada ulasan: