Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Rabu, 13 Jun 2012

Burung Puyuh Goreng...

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.

Semalam Jalan-jalan pasar malam Paya Jaras, kononnya nak cari nasi lemak kukus.
Nasi lemak kukus yang di idamkan untuk berbuka pose semalam yang dicari lain pulak yang di beli. Sall ternampak yang pelik dan yang tak pernak sall makan. Memang jarang-jarang sekali benda ni di jual. Lama gak sall tenung benda ni.

Sall tanya adik tu, apa ni dik, burung puyuh kak. Akak nak rasa satu? tanya adik yang menjual. Sall rasa la sikit. Sall rasa tang yang ada isi sikit.
Sedap gak rasa daging burung puyuh ni. Sall beli lah seekor dulu untuk menjinak-jinakkan anak tekak yang tak pernah merasa daging puyuh ni.

Seumur hidup sall ni la 1st time sall merasa daging burung puyuh. Sangat sedap ye. Hari khamis ni kena beli lagi. Seekor siap goreng dijual dengan harga RM4.00. Kalau beli 3ekor dapatlah harga RM11.00 save RM1.00.
Jemput makan..


 Sangat sedap.


Jumpa Lagi..












6 ulasan:

.: iEyLa :. berkata...

huwaaa...cam uncle bob pon ye...
dapnyeee...hihi

Delimasari berkata...

kte pun suka burung puyuh goreng ni - kat pasar jln masjid india hari sabtu ada d jual - sekali rembat 3 ekor

Liana berkata...

masakla ikan patin tempoyak..haha

sall berkata...

iEyLa: mmg sodap...

sall berkata...

Delimasari: Ada kawan. Mkn tu igt2kan saya ye.

sall berkata...

Liana: ko tak habis2 pasal ikan patin. Raya dtg umah akk, kita mkn puas2 k.