Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Isnin, 20 April 2009

Bonda ku...

Sekeping foto ibu ku ketika usia remajanya (baris belakang :berdiri di tengah)...amacam cun x ibu ku...

Dari setitik air, d dlm rahimnya menjadi seorg yg dpt membezakan kelembutan dan kekerasan,keberanian dan ketenangan.Tanpa Ibu tercinta , tidaklah saya lahir ke Dunia ini.Terima Kasih Ibu.Ibu yg saya kasihi tidak mengajar saya dengan menutup emosi atau perasaan yg dijadikan Allah swt.Semuanya digunakannya.

Dia marah, Dia senyum, Dia suka ,Dia duka dan bermacam2 lagi ekspresi perasaan yg ditunjukkan kepada saya.Secara sedar atau tidak.Tetapi saya bersyukur kerana mempunyai seorg Ibu yg Penyabar, Lemah Lembut, Sopan Santun dan Penyayang...

Tahukah kita... dlm setitik air mani itu,berjuta musuh kita yg sama2 bertaruh,bermati-matian utk kegarisan penamat...,sebutir telur...,utk pensenyawaan...

Ibu membawa kita 9 bulan. Kita menendang,melompat,kita mintak macam2.....takut kempunan.Apakah 9thn di belai sehingga baliq,.....sudah cukupkah pengorbanan seorg anak terhadap Ibunya......fikir2kanlan...Marilh kita sama2 memahami perasaannya,keperluannya...Jgnlah sesekali mengabaikan dan mempersisihkan Ibu kita.

Ibu... Ibu... Ibu... Enhkaulah Ratu Hati Ku............ S A Y A N G     I B U .............S A Y A N G     I B U ......

1 ulasan:

www.ibuykorea.com berkata...

Very nice blog~ ^^
Do you know Seoul, Korea?
If not, feel free to visti my blog!
Have a great day~
Thanks a lot! ^^