Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Isnin, 18 Jun 2012

Yang ke-6 kali.


Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ini cabut satu lagi gigi iqy. Ini kali yang ke-6, gigi iqy ibu + anak mencabut sendiri ye. Belum pernah sekalipun sall membawa iqy ke klinik gigi.





iqy sangat2 la banyak songeh bila berjumpa ngan doctor. Ada sekali tu, ni bukan kes cabut gigi ye, ni kes nak buang jahitan dikepala iqy. Mula-mula sebelum sampai klinik iqy berkoba-koba berani nak jumpa doctor. Dah sampai klinik, apa yang berlaku, ni kata iqy: ibu, jom la balik. iqy takut la. nnti keluar darah kat kepala iqy.

Tu la dia, mula-mula kata nak. Aleh-aleh ajak balik. iqy sangat-sangat 4bia bila jumpa doctor. Sebenarnya  macam-macam dah berlaku pada diri iqy. Dari umur iqy 4bulan sampai la 6thn ni memang tak putus-putus jumpa doktor. Dengan sakit asmanya la, dengan jangkitan paru-parunya la, dengan saspek H1N1nya la, macam-macam lagi la. Semuanya iqy lalui ngan rasa tidak rela hati.

Ni la hikmah dan ujian Allah beri pada kami sekeluarga. Alhamdulillah dah nak masuk umur iqy 6thn, Allah telah memberi semangat baru pada diri iqy dan pada ibuayah iqy. Alhamdulillah dengan ujian yang Allah berikan pada kami, kami sekeluarga bahagia. Mudah-mudahan kebahagian yang Allah beri ini, akan berkekalan hingga keakhir hayat. Amin ya rabbal alamin.



Jumpa Lagi...









1 ulasan:

Iela Fazielah berkata...

kelakar la iqy ni...gigi iqy dah 6 batang tercabut ea? mcm syafiqah la... dah ada 6btg gigi kekal dia skrg