Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Rabu, 9 Jun 2010

Ku kenang Kembali.....


salam rindu,

Wah3 sall, ko rindukan siapa???....Tetiba je aku rindukan masa dolu2. Masa tu cinta monyet. Zaman sekolah, aku dah start menggatal ngan sorang mamat. Xmalu!!!! aku yang mula dulu menekel mamat ni. Dia mmg seorang yang pendiam giler dan susah nak senyum k. Ok nak jadi cite, satu hari aku telah dicabar oleh kawan2ku. Sall, kalau ko berani ko tekel lah mamat pendiam tu. Dan kalau ko dapat memikat senyumannye aku belanja ko makan KFC. Makkk aiiii.....susah ni, malu pun ada. Mana lah ada pompuan tekel lelaki kan3.
1st percubaan , jeng3.....nak tau apa aku buat????....aku tenung muka dia lama2. Masih susah nak senyum. Aku xberjaya k. Next percubaan, jeng3......aku buat saje2 langgar dia, opsssss...maaf saya tak sengaje. Masih susah nak senyum jugak. Aku dah naik segan ngan diri sendiri, takut pulak nnti kenkawan cop aku pompuan BOHSIA pulak, ohhh tidakkkk. Aku bukan pompuan BOHSIA k..Masa sekolah dulu aku mmg seorang budak nakal dan pemurah hati. Sampaikan satu sekolah kenal aku (bangga aku). sambung cite...Tak pe aku masih mencuba dan terus mencuba. Satu hari di sekolah dengan tak disangkakan aku telah dipanggil oleh cikgu disiplin, alamakkk parah ni, asal cikgu panggil aku???saspen ni, berdebar2 jantung aku dibuatnye. Aku buat salah apa ek???....Aku masuk bilik cikgu disiplin, aku lihat mamat pendiam tu pun ada disana. Jantungku gugur dibuatnye. Ni mesti dan sah lah mamat ni buat aduan pd cikgu disiplin yang aku kacau dia ni. Mampos lah aku.
HAHAHAHAHAHAaaaa.......rupa2nye tekaan aku salah.. Dengan bangganye aku umumkan, sebenarnye aku dipilih menjadi penolong pengawas daaaa.....saspen kan, ingatkan aku didenda ke. Menjadi penolong pengawas tu...Korang nak tau kenapa mamat pendiam tu ada sekali dalam bilik cikgu disiplin tu, dia sebenarnye baru dilantik menjadi Ketua Pengawas jugak beb.... tak sangkakan. Akhirnye mamat yang aku tekel tu berjabat tangan dan senyum pada aku. Ayoyoyoyo.....mmg patut lah dia susah nak senyum, rupa2nye....senyumamnye mmg memukau pandangan aku.... Terkedu xberkata2 aku di buatnye. Bila dia senyum, 2 anak lesung pipit di pipinye keluar laaa.....hensem sgt2.
Pendik cite, aku dapat makan KFC k. Suka hati lalalala.....kenkawan aku pelik + kagum dengan keberanian dan usaha aku yang x putus asa k. Sejak itu aku dan mamat (namanye Azhar) mmg menjadi kawan rapat....


~~~~Tu pasal lah lagu ni mengimbas kembali kenangan cinta monyetku di waktu persekolahanku~~~

Cerita lama kukenang kambali...Rindu rasanye ngan mamat ni (Azhar)

1 ulasan:

El-Zaffril berkata...

Wah... akak... kenangan mengusik jiwa...

Akak... komen set kat pop-up window... senang nak komen