Chak..Chak..Chak..Boom..

mia

~Terima Kasih kerana mengikuti blog ini. Add aku k. Akan aku balas add korang.~

Jumaat, 16 Julai 2010

700 Pahala Berganda di Bulan Syaaban...



Salam,

Hari ni aku nak berkongsi cerita. Cerita kelebihan berpuasa dibulan Syaaban. Semalam aku membaca satu buku yang bertajuk Fazilat Bulan Rejab, Syaaban dan Ramadan. Baru baca 2,3 muka surat, mula lah mataku. Mengantuk giler. Kalau baca buku lain seperti majalah apa2 majalah lah, xnak pulak mengantuk. Setan2.
Salah satunye yang aku sempat baca, Barang siap yang berpuasa pada awal hari KHAMIS pada bulan SYAABAN dan berpuasa akhir hari KHAMIS pada bulan syaaban , dia dimasukkan ke dalam SYURGA. Pehhhh......mudah2an kan. Amin...
Macam mana semalam korang puasa tak???...Aku!!!, Alhamdulilliah, puasa.
700 pahala berganda di Bulan Syaaban. Banyak kan. Jadi, kalau kita rajin insyaalah 700 pahala tu kita pasti dapat.
Ini lah pemberian Allah kepada hambanye dalam bulan Syaaban.

6 ulasan:

LyNn HaMzAh berkata...

alhamdulillah semalam lynn pun puasa...moga kita semua mendapat keberkatan dariNya...amin...

Iela Fazielah berkata...

insyaallah... mudah2an dpt pahala bulan syaaban ni.. tp i xdpt posa smlm sbb br stat period..sedey ooo

dunspeak♥ berkata...

byk ganjaran yang ALLAH bg pada hambaNya kan..semoga kita sentiasa mendapat berkat dariNYA :)

sall berkata...

LyNn HaMzAh: Mudah2an kita diberkati.

sall berkata...

Iela Fazielah: xpe, hari2 lainpun ada pahalanye.

sall berkata...

dunspeak♥: betul tu, aku setuju sgt. Amin....